МЕТАДЫ РЭАБІЛІТАЦЫІ

Метады інтэнсіўнай комплекснай рэабілітацыі
  • Артыкуляцыйная гімнастыка
    Мы правільна вымаўляем розныя гукі дзякуючы добрай рухомасці і дыферэнцыраванай рабоце органаў артыкуляцыйнай апарата: мовы, ніжняй сківіцы, мяккага неба, галасавым звязкам. Артыкуляцыйная гімнастыка - гэта сукупнасць спецыяльных практыкаванняў, накіраваных на ўмацаванне цягліц артыкуляцыйнай апарата, развіццё сілы, рухомасці і дыферэнцыявання рухаў органаў, якія ўдзельнічаюць у маўленчым працэсе. Выкананне артыкуляцыйных практыкаванняў карысна ў любым узросце, так як выразная артыкуляцыя - аснова добрай дыкцыі. Артыкуляцыйныя практыкаванні для дзяцей з парушэннямі звукопроизношения - неабходнасць. У працэсе заняткаў артыкуляцыйнай гімнастыкай фармуюцца правільныя, паўнавартасныя руху і пэўныя пазіцыі органаў артыкуляцыі, неабходныя для правільнага вымаўлення гукаў. Пісьменная, выразная, чыстая і рытмічная гаворка дзіцяці - гэта не дар, яна набываецца дзякуючы сумесным намаганням педагогаў, бацькоў і многіх іншых людзей, у атачэньні якіх маляня расце і развіваецца.
  • Арт-тэрапія
    Тэрапія сродкамі выяўленчага творчасці ў рамках цэнтра прадстаўлена групавымі заняткамі для дзяцей, старэйшых за 5 гадоў. Пасродкам невербальнае экспрэсіі, пераўтворыцца ў мастацкае адлюстраванне, дзіця вучыцца пазнаваць свой унутраны свет, раскрываць грані свайго «Я», мець зносіны са аднагодкамі. На занятках пануе атмасфера гульні і творчасці. Унікальнасць такіх працэдур заключаецца ў адсутнасці якіх-небудзь супрацьпаказанняў (адсутнасць навыкаў малявання таксама не з'яўляецца перашкодай), спрыяе развіццю дзіцячай фантазіі, дапамагае пераадолець страх самавыяўлення ў групе іншых дзяцей.
  • Групавая тонкая маторыка
    Занятак прызначаецца дзецям старэй 3-х гадоў. Асноўныя задачы заняткі накіраваны на развіццё ў дзяцей ручной маторыкі і дробнай маторыкі пальцаў рук. Дзеці вучацца выконваць рухі пэндзлямі і пальцамі рук па перайманні з маўленчым суправаджэннем. На занятках фарміруюцца ўменні выконваць заданні з дробнымі прадметамі па перайманні дзеянням дарослага, па славеснай інструкцыі. Дзеці вучацца захопліваць дробныя прадметы і апускаць іх у посуд, нанізваць на шнурок або іголку, складаць розныя ўзоры па ўзоры з буйной і дробнай мазаікі або самастойна фантазіяваць над малюнкам.
  • Групавы занятак па методыцы М.Мантэсоры
    Занятак дазваляе дзіцяці максімальна раскрыць свае здольнасці ў працэсе пазнанні, развіцці неабходных для жыцця ведаў, уменняў, навыкаў. Асноўныя напрамкі работы: развіццё сэнсарнага досведу (тактыльнага, глядзельнай, слыхавога) у дзяцей, фарміраванне навыкаў і ўменняў практычнага жыцця (самаабслугоўваньне), фарміраванне элементарных матэматычных уяўленняў, развіццё прамовы, навучанне дзяцей працаваць у групе. Заняткі праводзяцца ў рознаўзроставай групе, якая складаецца з чатырох чалавек у спецыяльна абсталяваным кабінеце.
  • Гульнятэка
    Гульня для дзіцяці - асаблівы від дзейнасці, у аснове якой ляжыць ўсведамленне і пазнанне навакольных прадметаў і свету чалавечых адносін. На занятках дзеці вучацца падбіраць цацкі для сваіх гульняў, выконваць гульнявыя дзеянні, выкарыстоўваць у гульні прадметы-намеснікі, браць на сябе пэўную ролю і дзейнічаць у адпаведнасці з ёй, выконваць ролі ў сумеснай з аднагодкамі гульні. У працэсе работы па развіцці гульнявой дзейнасці ў дзяцей фармуюцца элементарныя працоўныя ўменні, навыкі паводзін у калектыве, у сям'і, грамадскіх месцах, адбываецца развіццё прамовы і маторыкі, мыслення і ўвагі.
  • Індывідуальная псіхалагічная карэкцыя
    Індывідуальныя заняткі з псіхолагам, накіраваныя на карэкцыю асаблівасцяў паводзін дзіцяці, яго эмацыянальнай сферы, развіццё самасвядомасці і павышэнне ўпэўненасці ў сабе. Дзякуючы індывідуальна падабранай праграме дзеці вучацца выказваць свае пачуцці і перажыванні даступнымі сродкамі, набываюць навыкі самарэгуляцыі, самаарганізацыі. Бацькі таксама ў рознай ступені ўключаюцца псіхолагам у карэкцыйны працэс, што з'яўляецца неабходнай умовай для замацавання пазітыўных зменаў.
  • Казкатэрапія
    Групавы занятак для дзяцей школьнага і падлеткавага ўзросту. Складаючы і прайграючы ўласныя казкі, дзіця і навакольныя даведаюцца пра ўнутраны свет аўтара, аб жыццёва важных з'явах, якія адбываюцца ў яго жыцця. Казкі дазваляюць рэканструяваць психотравмирующую сітуацыю і прайграць яе ў вобразах, тым самым пражыць яе ў сімвалічнай форме. Яны даюць магчымасць прайграць розныя варыянты вырашэння праблемы і знайсці прымальны для сябе спосаб рашэння. Казкі дазваляюць фармаваць каштоўнасці і вучыць суперажываць, яны залучаюць у сумесную дзейнасць і вучаць размаўляць, і шмат чаму іншаму ....
  • Карэкцыя сэнсарных парушэнняў
    Занятак праводзіцца індывідуальна з дзецьмі першага года жыцця. Прызначаецца з мэтай узбагачэння сэнсарнай сферы малога. Таксама дапамагае знізіць праявы гиперостезии (падвышанай адчувальнасці да розных раздражняльнікаў). На занятках выкарыстоўваюцца розныя тактыльныя стымулы (шчоткі, тканіны розных фактур, сухія «басейны», ёмістасці з крупамі і г.д.); слыхавыя стымулы (бразготкі, шумавыя скрыначкі, званочкі і г.д.); глядзельныя стымулы (яркія прадметы, световолоконная оптыка, люстраныя шары і г.д.). Для развіцця скурна-кинестетических адчуванняў вельмі эфектыўныя разнастайныя разгойдвання на мячах, арэлях, практыкаванні ў басейне з шарамі і г.д.
  • Лячэбная фізічная культура
    Лячэбная фізкультура (ЛФК) - сукупнасць метадаў лячэння, прафілактыкі і медыцынскай рэабілітацыі, заснаваных на выкарыстанні фізічных практыкаванняў, адмыслова падабраных і метадычна распрацаваных. Гэта адзін з найважнейшых элементаў сучаснага комплекснага лячэння. Асноўным сродкам ЛФК з'яўляюцца фізічныя практыкаванні, якія прымяняюцца ў адпаведнасці з задачамі лячэння, з улікам этыялогіі, патагенезу, клінічных асаблівасцяў, функцыянальнага стану арганізма, ступені агульнай фізічнай працаздольнасці. ЛФК ляжыць у аснове аднаўлення рухальных парушэнняў пры ДЦП. У цэнтры «Тонус» ужываюцца комплексы ЛФК, спецыяльна распрацаваныя для дзяцей з паразамі нервовай сістэмы, а так жа унікальныя, вядомыя ва ўсім свеце сістэмы фізічнай рэабілітацыі.
  • Лячэбны масаж
    Аказвае непасрэдны ўплыў на рэцэптары, размешчаныя на паверхні чалавечага цела, і на больш глыбокія структуры (мышцы, посуд, унутраныя органы). Правільна падабраная тэхніка спрыяе ўзмацненню кровазвароту і адтоку лімфы з унутраных органаў і тканак, стымулюе выкід у кроў біялагічна актыўных рэчываў, якія падвышаюць ахоўныя сілы арганізма. Вельмі важнае дзеянне лячэбнага масажу - нармалізацыя цягліцавага тонусу (г.зн. пры ўжыванні розных тэхнік павышаны тонус зніжаецца, а паніжаны павышаецца). Паніжэнне цягліцавага тонусу для дзяцей са спастычнай формай ДЦП азначае вызваленне цягліц канечнасцяў для далейшых трэніровак.
  • Метад дынамічнай пропрыяцэпціўнай карэкцыі з прымяненнем лячэбнага касцюма «Адэлі»
    Касцюм «Адэлі» ўяўляе сабой сілавую сістэму, якая складаецца з апорных элементаў, размешчаных у плечавы і паяснічнай абласцях, вобласці галёнкаступнёвых і каленных суставаў (камізэлька, шорты, накаленнікі) і эластычных цяг, што рэгулююцца па сіле нацяжэння і напрамках іх становішча (гумовыя элементы рознай даўжыні і дыяметра). Сістэма цяг нагадвае размяшчэнне асноўных цягліц-антаганістаў, а таксама цягліц, якія ўдзельнічаюць у ратацыйны рухах. Пры нацяжэнні ўсіх эластычных цяг магчыма стварэнне рэгуляванай вертыкальнай восевай нагрузкі на цела ў межах ад 0 да 40 кгс. Сіметрычнае змена нацяжэння эластычных цяг не прыводзіць да змены размяшчэння частак цела адносна адзін аднаго, у той час як выбарачнае змена іх нацяжэння вырабляе спецыфічнае дзеянне на групы цягліц, што дае магчымасць кіраваць эфектам ўздзеяння касцюма на хворы арганізм. Пры выкананні комплексаў практыкаванняў у касцюме «Адэлі» адбываецца ўзмацненне і нармалізацыя афферентного патоку з мышачнай-сустаўнага апарата, што прыводзіць да стымуляцыі структур галаўнога мозгу, нармалізацыі эферэнтныя патоку, а, такім чынам, фармаванню правільных рухальных узораў.
  • Метад дынамічнай пропрыяцэпціўнай карэкцыі з прымяненнем лячэбнага касцюма "Гравистат"
    Ужываючы лячэбны камбінезон «Гравистат» мы уздзейнічаючы на ​​мазгавыя структуры функцыянальнай сістэмы антыгравітацыі скорригированной проприоцептивной импульсацией, якая ўзнікае пры выкананні пацыентам адвольных рухаў у прыладзе «Гравистат». Прылада забяспечвае дазаваную восевую нагрузку, якая імітуе дзеянне павялічанай сілы зямнога прыцягнення, і карэкцыю становішча асобных сегментаў рухальнага апарата. Прымяненне реклинатора дазваляе знізіць тонус вялікіх грудных цягліц, што прыводзіць да ліквідацыі паталагічнага рэфлекторнага ўплыву на мускулатуру плечавага і тазавага пояса. Прылада «Гравистат» складаецца з усталявальнага-базавых элементаў, ланцугоў восевых нагрузачных эластычных цяг, элементаў мацавання і дадатковых ратацыйны-корригирующих цяг.                       Хворы ў прыладзе «Гравистат» павінен увесь час рухацца: займацца ЛФК, хадзіць, гуляць у мяч, у іншыя рухомыя гульні, вырабляць розныя рухі рукамі, лепш за ўсё бытавога характару (апрананне, причесывание, самастойная ежа з выкарыстаннем лыжкі, відэльцы і г.д ., калі ён пакутуе дызартрыяй - гаварыць і інш.)
  • Метад карэкцыі парушэнні рухальнага развіцця дзяцей з поражнением апорна-рухальнага апарата з ужываннем "Трэнажор Гроса"
    Метад распрацаваны Лабараторыяй фізічнай культуры і спорту дзяцей-інвалідаў Усерасійскага НДІ фізічнай культуры. Ён уключае спецыяльныя комплексы практыкаванняў, а таксама адмысловае абсталяванне: «Трэнажор Гроса», велаэргаметр, бегавую дарожку, степпер, вяслярны трэнажор, батут, набор прыступак. У аснову метаду пакладзены прынцыпы, метады і сродкі спартыўнай трэніроўкі, адаптаваныя да дзяцей-інвалідам. За кошт фіксацыі дзіцяці з дапамогай спецыяльных цяг і якія фіксуюць прылад метад памяншае вага які займаецца на 50 кг і дазваляе падтрымліваць вертыкальнае становішча цела, перамяшчацца і выконваць комплексы практыкаванняў для трэніроўкі вестыбулярнага апарата, прасторавага ўспрымання, локомоции. Метад ставіцца да актыўных форм ЛФК, значна пашырае функцыянальныя магчымасці хворага і спрыяе стымуляцыі рэзервовых магчымасцяў арганізма. Асноўная перавага метаду ў тым, што яго можна ўжываць пры розных формах ДЦП, у любым узросце, у тым ліку ў дзяцей, якія ня ўтрымліваюць вертыкальнае становішча.
  • Методыка Веранікі Шербарн
    Гэтая методыка дазваляе ажыццяўляць карэкцыю камунікатыўнай, эмацыйнай і рухальнай сфер з выкарыстаннем рухаў, музыкі, сумесных дзеянняў партнёраў. У працэсе заняткі выкарыстоўваюцца практыкаванні для пазнання ўласнага цела, практыкаванні дапамагаюць павысіць упэўненасць у сабе, выпрабаваць пачуццё бяспекі ў асяроддзі, якія палягчаюць ўсталяванне кантактаў і сумеснай дзейнасці з партнёрам і групай. Пры выкананні практыкаванняў дзіцем сумесна з маці ажыццяўляецца карэкцыя дзіцяча-матчыных адносін, бо практыкаванні мяркуюць блізкі фізічны кантакт маці і дзіцяці.
  • Метады Бобат-тэрапіі ў рэабілітацыі дзяцей
    Боббат-тэрапія ставіцца да метадаў актыўнай кинезотерапии, распрацавана Карэлам і Бертам Боббат і паспяхова прымяняецца ва ўсім свеце з 40-х гадоў мінулага стагоддзя. У аснове метаду ляжаць нейрофизиологические механізмы нармальнага развіцця дзяцей і паталагічныя механізмы зменаў у галіне рухальнай сферы. Што датычыцца прымянення дадзенай методыкі неабходна прытрымлівацца пэўных правілаў: 1. Падаўленне танічных рэфлексаў і паталагічных узораў рухаў шляхам выкарыстання розных палажэнняў асобных частак цела або паставы ўсяго цела, якія дзейнічаюць як інгібітары на абнормальную маторыку і цягліцавы тонус. Гэтая частка Бобат-тэрапіі называецца «лячэнне становішчам». Сродкам ажыццяўлення методыкі «лячэнне становішчам» з'яўляюцца: а) кладкі расслабляльныя; б) кладкі коррігірующіе; в) сістэмы спецыяльных пастаў-практыкаванняў для падаўлення танічных рэфлексаў. 2. Развіццё нармальных аўтаматычных і валявых рухаў на аснове рэфлекторна-інгібіруе пастаў. Прыкметай дастатковага падаўлення паталагічнага ўплыву танічных рэфлексаў і ўменні кіраваць спастічностью з'яўляюцца: а) аказанне актыўнага супраціву пасіўным рухам без выяўленага нарастання спастікі; б) адчуванне кинезотерапевтом лёгкасці канечнасці пры пасіўным падтрыманні праксімальным аддзела канечнасці і актыўным перамяшчэнні дыстальнага; в) магчымасць самастойна затрымацца ў адпаведнай позе на кароткі час. З гэтага моманту магчыма навучанне асноўным узорам рухаў (павароты, присаживание, поўзанне і г.д.). 3. Перанавучанне нармальным узорам руху шляхам звязвання фізічных практыкаванняў з нармальнымі сэнсарнымі ўспрыманнямі. Вядучую ролю адыгрывае проприоцептивная адчувальнасць, а таксама тактыльная стымуляцыя, адчуванне становішча ў прасторы свайго цела і асобных яго частак.
  • Музыкатэрапія
    Тэрапія музыкай, з'яўляецца ў класічным варыянце адным з кірункаў арттерапии (К.Юнг) і ў рамках цэнтра ў сістэме рэабілітацыі дзяцей ўжываецца для аказання дапамогі: - немаўлятам ад 5 да 12 месяцаў (у дыядэму маці-дзіцё); - дзецям з множнымі парушэннямі развіцця і іх бацькам. Праграмы заняткаў распрацаваны на аснове сусветных даследаванняў, якія пацвярджаюць дабратворны ўплыў музыкі на рэгуляцыю працэсаў ўзбуджэння і тармажэння ў нервовай сістэме чалавека. Немалаважным для спецыялістаў з'яўляецца разуменне унікальнай асаблівасці дзіцячай псіхікі - эмацыйнай успрымальнасці, на аснове якой з дапамогай музычнай творчасці становіцца магчымым стварэнне матывацыі дзіцяці да сацыяльнага кантакту. Дзякуючы дадзеным заняткам актыўна ўзбагачаецца сенсарны сфера, паляпшаецца агульнае самаадчуванне, з'яўляецца патрэба да самавыяўлення.
  • Пясочная тэрапія
    Даказана, што дзеці, якія актыўна гулялі ў дзяцінстве ў пяску, часцей вырастаюць упэўненымі і паспяховымі дарослымі. Перанос традыцыйных педагагічных заняткаў у пясочніцу дае большы выхаваўчы і адукацыйны эфект, чым стандартныя формы навучання. Заняткі ўзмацняюць жаданне дзіцяці пазнаваць свет, ненадакучліва трэніруюць дробную маторыку рукі, актывізуюць прасторавае ўяўленне і творчы патэнцыял, у той жа час пясок паглынае негатыўную псіхічную энергію і стабілізуе эмацыйны стан.
  • Портэдж тэрапія
    Портэдж - гэта сістэма ранняга навучання дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця, якая ўжо досыць даўно і паспяхова выкарыстоўваецца спецыялістамі ў многіх краінах Еўропы. Методыка дазваляе амаль пры любых парушэннях дамагчыся поспеху, ахоплівае ўвесь дашкольны ўзрост ад маленства да 6 гадоў і патрабуе актыўнага ўдзелу бацькоў у навучанні свайго дзіцяці, што забяспечвае бесперапыннасць ў працы. Сістэма разлічана на працу бацькоў з уласнымі дзецьмі пры падтрымцы педагога. Важным аспектам дадзенай методыкі з'яўляецца сістэма дробных крокаў і сістэма заахвочвання дзіцяці. Для заняткаў неабходныя дапаможнікі і матэрыялы для дзяцей рознага ўзросту (рознага роду цацкі, дыдактычныя гульні, прадметы побыту і г.д.). Заданні строга сістэматызаваны, даюцца дзецям ад простага да складанага. Вар'іруюцца спосабы дапамогі, якая аказваецца дзiцяцi. Педагог выконвае заданне з дзіцем, а далей бацькі дамагаюцца правільнага выканання дзіцем гэтага задання. Пасля таго, як дзіця навучыўся выкананню аднаго заданні, яму прапануецца іншае. . Сістэма эфектыўная, як для індывідуальнай работы з дзіцем, так і для групавых заняткаў, што дазваляе аказаць дапамогу большай колькасці дзяцей. Портэдж ўжываецца для працы з дзецьмі з рознай ступенню цяжкасці захворвання: ад мінімальных рухальных і псіхічных парушэнняў да вельмі цяжкіх паражэнняў нервовай сістэмы.
  • Псіхаэмацыйная тэрапія (ПЭТ)
    Групавы занятак для дзяцей старэйшага ўзросту з рознымі парушэннямі развіцця, накіраванае на гарманізацыю психоэмоцинальной сферы, зніжэнне трывожнасці, узбудлівасці. Выкарыстанне разнастайнага рэлаксацыйныя матэрыялу - абертоны Нортана, элементы колера- і музыкатэрапіі, джорнеллинг, дазваляе дзецям з абмежаванымі магчымасцямі пазнаёміцца ​​з простымі прыёмамі паслаблення і дасягаць эфекту паслаблення. Заняткі праводзяцца ў сэнсарнай пакоі, абсталяванай святлотэхнічнымі прыборамі, магнітафонам, спецыяльна падабраным музычным матэрыялам. Прапанаваныя праграмы складаюцца псіхолагам сумесна з дэфектолагам з улікам індывідуальных і ўзроставых асаблівасцей дзяцей.
  • Прадуктыўная дзейнасць
    Групавыя заняткі для дзяцей, старэйшых за 3-х гадоў (у групе 4 чалавекі). Прадуктыўная дзейнасць (маляванне, лепка, аплікацыя) мае для дзіцяці вялікае значэнне: маляня атрымлівае магчымасць самастойна стварыць малюнак, вылепіць любы прадмет, выразаць і наляпіць карцінку. Дзякуючы дадзеным заняткам у дзяцей развіваецца эстэтычнае ўспрыманне, арыенціроўка на аркушы паперы, вобразныя ўяўленні, уяўленне, фармуюцца графічныя навыкі. Заняткі "Прадуктыўная дзейнасць» дастаўляе дзецям радасць, стварае станоўчы эмацыянальны настрой, спрыяе развіццю творчасці.
  • Псіхагімнастыка
    Групавы занятак для дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту, якое дазваляе карэктаваць паводзіны маляняці і здымае напружанне. У такой гімнастыцы выкарыстоўваюцца карысныя гульні для дзяцей, якія здымаюць агрэсію, трывожнасць, напружанне, вучаць малых самарэгуляцыі.
  • Сенсарная інтэграцыя
    Ваша дзіця не пераносіць дотык некаторых тканін, тэкстур, гукаў, такіх дзеянняў як язда, пампаванне на арэлях, у яго недастаткова развіта адчуванне ўласнага цела ці, наадварот, у яго падвышаная актыўнасць, ці ён адчувае страх ва ўпраўленні раўнавагай. У такіх выпадках рэкамендуецца занятак сэнсарная інтэграцыя. Яна дае дзецям упэўненасць у рухах ўласнага цела і яго частак, веданне схемы цела, адчуванне самога сябе ў прасторы.
  • Целеснаарыентаваная тэрапія
    Групавы занятак для дзяцей ранняга ўзросту, праводзіцца сумесна з бацькамі. Яно накіравана на гарманізацыю адносін у дыядэму «маці і дзіця», фарміраванне пачуцця бяспекі ў дзіцяці. Адносіны паміж мамай і дзіцем выстройваюцца праз тактыльны і эмацыйны кантакт. Занятак рэкамендавана дзецям трывожным, клапатлівым, дзецям з цяжкімі парушэннямі для ўзбагачэння сэнсарнага і эмацыйнага вопыту.
  • Тэрапія Войта
    Методыка апісана дзіцячым неўролагам Вацлавам Войта. Эмперічным шляхам, зыходзячы з вядомых рэфлексаў, ён адкрыў метад лячэння «рефлексную локомоцию». Методыка накіравана на стымуляцыю псіхомоторные развіцця, адпрацоўку правільных узораў рухаў і ліквідацыю паталагічных сінэргіі. Паказанні для тэрапіі Войта: умерана выяўленыя i выражаны цэрэбральныя парушэнні; пашкоджанні плечавага спляцення ў родах; вентрикуломегалия, гідрацэфалія (пасля ліквідацыі блокаў); цягліцавая і неврогенной крывашыя; артрогрипоз; прыроджаны скаліёз; міяпатыямі; ДЦП; траўмы пазваночніка; наступства запаленчага паразы переферической нервовай сістэмы; прыроджаная дісплазію тазасцегнавых суставаў; дэфармацыя стоп; затрымка псіхомоторные развіцця; мінімальная цэрэбральны дысфункцыя. Зыходзячы з паданняў пра важнасць сэнсарнага патоку ў рэгуляцыі рухаў і падтрыманні нармальнага цягліцавага тонусу неабходна надаваць найбольшую ўвагу карэкцыі афферентного патоку. Тэрапія Войта - гэта метад масіўнай стымуляцыі галаўнога мозгу проприоцептивной импульсацией, атрыманай пры жорстка зафіксаваным становішчы дзіцяці з адначасовым уздзеяннем на кропкі вызвалення руху. Войта выдзяляе 7 правакацыйных рухальных рэакцый, якія паўтараюць постуральных рэакцыі, пачынаючы з перыяду нованароджанасці. Тэрапія Войта робіцца 4 - 5 раз у дзень па 5 - 10 хвілін бацькамі або спецыялістамі.
  • Фарміраванне прасторавых уяўленняў
    На занятках дзіця асвойвае: узровень прасторы ўласнага цела, узровень размяшчэння знешніх аб'ектаў па адносінах да ўласнага цела, разуменне ўзаемаадносін знешніх аб'ектаў паміж сабой, фарміраванне лікавых (парадкавых) і часовых уяўленняў. Занятак развівае: вербальны аналіз і лагічнае мысленне, арыентоўку ў часовых уяўленнях, навыкі самастойнай творчай працы, а так жа пашырае слоўнікавы запас і ўзровень агульнай дасведчанасці дзіцяці.

Рэспубліка Беларусь 224028 г. Брэст, вул. Ленінградская, 19.

Рэжым працы: панядзелак - пятніца, 8.00-18.00

ТЭЛЕФОНЫ

прыёмная(факс)

даведка, запіс на прыём да спецыялістаў

пост медсёстры